Bütünleşik Pazarlama İletişimi


Bütünleşik Pazarlama İletişimini Göz Önünde Bulundurun


Günümüz dünyasında iletişim kanallarının çokluğu bazen insanı iyi hissettirirken bazen canından bezdirir bir noktaya getiriyor. Fakat piyasa o kadar saman alevi gibi ki, pazarlamacılar (bende dahil olmak üzere) tüketicilerin zihninde köşe kapmaca oynarken, marka bilinirliğini koruyabilmek için dört bir yandan pazarlama araçlarına saldırıyoruz yani bir nevi rus ruleti oynuyoruz. Rus ruletini oynarken de en önemli kurşunlarımızdan biri, sosyal medya. Bundan dolayı artık geleneksel pazarlamanın yanına dijital pazarlamayı da entegre ediyoruz. Pazarlama faaliyetlerin tümünü kapsayan iletişim modeline ise, ‘Bütünleşik Pazarlama İletişimi’ (Integrated Marketing Communications -IMC) diyoruz. 

Peki Bütünleşik Pazarlama İletişimi Nedir?

Bütünleşik Pazarlama İletişimi (IMC); işletmenin tüketiciler, iş dünyası ve işletmenin diğer birimleri üzerindeki iletişim etkisini en yüksek seviyeye çıkarabilmek için bir program dizayn etmek, pazarlama iletişimi kanallarını, yollarını ve kaynaklarını bir bütünlük içerisinde koordine etmektir (Lascu ve Clow, 2004: 389). 

Bütünleşik Pazarlama İletişimin Faydaları

Bütünleşik Pazarlama İletişimi sayesinde markalar, tüketicileri ile en etkin şekilde iletişim kurmakta. 
Bütünleşik pazarlama iletişiminin sağladığı faydalara bakacak olursak;

- iletişim çabalarının birbirini destekleyerek sinerji oluşturması,    
- mesaj tutarlılığı sağlaması, 
- kurumsal bütünlük görüntüsü vermesi, 

Geleneksel iletişim kanallarının yanında yeni iletişim araçlarını da kullanarak mesajlarınımızın etkinliğini arttırabiliriz. Bu sayede daha fazla tüketiciye ulaşabiliriz ki, bu da her pazarlamacının en istediği şeydir. 

Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Özellikleri 

Bütünleşik pazarlama iletişimin özelliklerine göz atınca, her şey berrak bir su gibi olacak ve siz bu iletişim modelinden asla vazgeçemeyeceksiniz.

- Bütün iletişimi araçlarının pazarlama karmasında yer alması ve planlanması,
- Teknolojinin tüm imkanlarından faydalanılması,
- Tüketicilere ve müşterilere odaklanılması,
- Ölçülebilir olması,
- İnteraktif bir süreç oluşturması,
- Dışarıdan içeriye doğru planlanması,
- İletişim açısından iki yönlü olması,

Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Stratejik Planlama Süreci 

Stratejik plan yapılmadan yola çıkamadığımızdan dolayı :) Stratejik planlamamızı hazırlarken göz önünde bulundurmamız gereken 9 tane ana başlığı aşağıda bulabilirsiniz.

1. Hedef tüketicilerin satın alma güdülerinin tanımlanması,
2. Ürünün gerçekliği,
3. Mal ya da hizmetin algılanışını tanımlama,
4. Rakipleri tanımak, 
5. Tüketiciye sunulan ekstra fayda,
6. İnanmanın nedenleri,
7. Algıda değişme,
8. Tüketici bağlantı noktaları,
   a. Medya çeşidi
   b. Rakip firmaların mesaj içerikleri
   c. Kendi mesaj içeriğimiz
   d. Satış noktasındaki mesajımızın tanımlanması

9. Gelecekle ilgili projeksiyonlar,



Bütünleşik Pazarlama İletişimi Örneği

Doritos’un Huysuz Virjinli reklamını göz önüne getirebildiniz mi? Hafızam beni yanıltmıyorsa, 2011’in sonbaharında Doritos Akademi ismiyle start verdikleri proje, özellikle dağıttığı ödüller ve etkin dijital kullanımı ile hedef kitlesi dışında pazarlamacılarında dikkatini üzerine çekmeyi başardı. Sonunda da bütünleşik pazarlama iletişimi için ideal proje konumuna gelmiş.


                                    TomTom Sokak PreMadonna Partisi

Aslında başarılarındaki en büyük pay kendi hedef kitlelerini iyi etüd etmelerinde yatıyor. 18-24 yaş arasındaki gençlere dair iyi bir pazar araştırması yürüttüler. Ardından Huysuz Virjinli reklam sonra Megan Fox derken sosyal ağlardaki kampanyalar, billboard afişleri, site ve diğer reklam kanalları derken çığ gibi büyüdü. İçerik pazarlama konusunda da iyi iş çıkardıklarını söylersem çok da abartmış olmam ya sizce :)


Tavsiyeler:

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Ara

.