Nielsen’nin, belli yaş grupları ile yaptığı son Facebook araştırmasından çarpıcı bir sonuç çıktı. Araştırma, niş kişilerin prime time haricindeki zamanlarda en fazla Facebook videolarını tüketiğini ortaya koymakta.
Televizyonun
geniş kitlelere ulaştığını su götürmez bir gerçek. Fakat her geçen gün bu düşünce geçerliliğini yitirmekte. Bu tezi doğrulaması açısından bu araştırmayı son derece faydalı bulduğumu söylemeliyim. Araştırma sonucu bize, büyük markaların bütünleşik pazarlama yapmasının ne kadar önemli
olduğunu ve yapılmadığı taktir de hedef kitlelerine ulaşamayacakları göstermekte. Aslına bakacak olursanız, internetin gelişmesiyle genç
kuşağın TV yerine sosyal ağları tercih etmeleri, pazarlama dünyası için
şaşılacak veya bilinmez bir gerçek değildi. TV’ler prime time dışında dikkate
değer içerikler sunamadıkları ayan beyan ortada. Bundan dolayı, genç nesil internete
yönelmekte olup, dünyada ne olup ne bittiğini buradan takip etmekte. Tabi sırf bu da değil :) arkadaşlarından haberdar olmak
için de sosyal ağları tercih etmekteler. Hangi birimiz TV’de en beğendiğimiz
film varken facebook’ta takılmak isteriz?
Nielsen araştırmasını dünya çapında 1 milyar
kişiyle yapması, araştırmayı biraz daha önemli kıldığını düşünmekteyim.
Çünkü bu denli büyük katılımlı araştırmalar her daim yapılmamakta veya kamu
oyuyla paylaşılmamakta.
Araştırmanın sonuça göre;
- Gün içinde Facebook ve 4 tane TV kanalı arasında yapılan karşılaştırılmada, 25-34 yaş arası tüketcilerin yüzde 41’i Facebook’u tercih ettiği ortaya çıkmıştır.
- Prime Time zamanı TV kanalları, Facebook’dan daha fazla kişiye ulaştığı sonuçu çıkmıştır. 25-34 yaş aralığındaki kişilerin yüzde 36’sı ise Facebook’u tercih etmiştir.
İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar:
Sosyal Medya'nın 2012 Özeti (infografik)
Sosyal Medya Planlaması
Sosyal Medya Kontrol Listesi