TV İkinci Sırada Geliyor




Nielsen’nin,  belli yaş grupları ile yaptığı son Facebook araştırmasından çarpıcı bir sonuç çıktı. Araştırma, niş kişilerin prime time haricindeki zamanlarda en fazla Facebook videolarını tüketiğini ortaya koymakta.


Televizyonun geniş kitlelere ulaştığını su götürmez bir gerçek. Fakat her geçen gün bu düşünce geçerliliğini yitirmekte. Bu tezi doğrulaması açısından bu araştırmayı son derece faydalı bulduğumu söylemeliyim. Araştırma sonucu bize, büyük markaların bütünleşik pazarlama yapmasının ne kadar önemli olduğunu ve yapılmadığı taktir de  hedef kitlelerine ulaşamayacakları göstermekte. Aslına bakacak olursanız, internetin gelişmesiyle genç kuşağın TV yerine sosyal ağları tercih etmeleri, pazarlama dünyası için şaşılacak veya bilinmez bir gerçek değildi. TV’ler prime time dışında dikkate değer içerikler sunamadıkları ayan beyan ortada. Bundan dolayı, genç nesil internete yönelmekte olup, dünyada ne olup ne bittiğini buradan takip etmekte. Tabi sırf bu da değil :) arkadaşlarından haberdar olmak için de sosyal ağları tercih etmekteler. Hangi birimiz TV’de en beğendiğimiz film varken facebook’ta takılmak isteriz?

Nielsen araştırmasını dünya çapında 1 milyar  kişiyle yapması, araştırmayı biraz daha önemli kıldığını düşünmekteyim. Çünkü bu denli büyük katılımlı araştırmalar her daim yapılmamakta veya kamu oyuyla paylaşılmamakta.


Araştırmanın sonuça göre;


  • Gün içinde Facebook ve 4 tane TV kanalı arasında yapılan karşılaştırılmada, 25-34 yaş arası tüketcilerin yüzde 41’i Facebook’u tercih ettiği ortaya çıkmıştır.


  • Prime Time zamanı TV kanalları, Facebook’dan daha fazla kişiye ulaştığı sonuçu çıkmıştır. 25-34 yaş aralığındaki kişilerin yüzde 36’sı ise Facebook’u tercih etmiştir.



İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar:

Sosyal Medya'nın 2012 Özeti (infografik)
Sosyal Medya Planlaması
Sosyal Medya Kontrol Listesi



Posted in , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Ara

.