Web
sitesiniz ve sosyal ağlardaki varlığınız marka iletişiminiz ve farkındalığınız
için son derece önemli bir yere sahip. Özellikle sosyal ağlardaki içerik
paylaşımlarınızla sadık müşterilerinizi arttırabilir ve aynı zamanda satışlarınıza olumlu katkı sağlayabilirsiniz. Fakat
bu artışı sağlamak için öncelikle sosyal ağlarınızdaki paylaşımlarınızı
gözlemleyerek en efektif zamanı ve
içeriği yakalamanız gerekmektedir.
Aşağıda belirttiğim üç aracı kullanarak Twitter’daki içerik paylaşımlarınızı raporlayıp tweetlerinizin markaya olan katkısını maksimize etmiş olursunuz.
1.Tweetim Ne Kadar Dolaştı:
Tweetinizin ne kadar dolaştığını merak ediyorsanız, cevabını Tweetreach sitesinde öğrenebilirsiniz. Standart rapor ile tweetinizin yarattığı etkiyi çok rahat görebilirsiniz. Seçtiğiniz anahtar kelime yapacağınız arama sonuçunda içeriğinizin kaç kişi tarafından tweet veya retweet edildiğini görebilirsiniz.
Ülkemizde sosyal medyayı gsm firmalarının en iyi kullandığını düşünerek Turkcell, Vodafone ve Avea’nın etkili olabileceğini düşündüğüm ve yakın zamanda paylaştıkları tweetlerden birini seçerek yarattığı etkiyi baktığımızda sonuçlar aşağıdaki gibi çıkmakta olup yorumu sizlere bırakıyorum.
Turkcell’in Takipci Sayısı: 265,677
Turkcell’in Twitter Sayfası: https://twitter.com/Turkcell
Vodafone’nun Takipci Sayısı: 36,657
Vodafone’nun Twitter Sayfası: https://twitter.com/VodafoneTR
Avea’nin Takipci Sayısı: 33,306
Avea’nin Twitter Sayfası: https://twitter.com/Avea
Rapor, içeriğinizden en fazla etkilenen ve paylaşan takipçilerinizi göstermesi açısından da son derece başarılı. Bu sayede markanıza sadık müşteri kazanımları da yapabilirsiniz.
2.Tweetinizde Yer Alan Linke Kaç Kişi Tıkladı?
Tweetlerinizde yer alacak linklerin uzunluğu veya kısalığı son derece önemli. Şöyle ki, tweetinizde kısa link kullandığınız taktirde aşağıdaki avantajları elde edebilirsiniz;
- Tıklanma sayısı
- Görsellik ve Karakter Uzunluğu
- Raporlama
Paylaştığınız içeriklerin tıklanma sayısına bakarak içeriğinizin ne kadar başarılı olduğunu anlayabilir, raporlara bakarakta hangi gün ve saatin içerik paylaşımı için uygun olduğunu görebilirsiniz. Uzun linkleri kısa linke çeviren araçlar mevcut. Bunlardan en popuları Bit.ly, Awe.sm ve Google Url Shortener. Ayrıca bunların dışında yakın zamana kadar kullandığım ve sosyal medya izleme aracı olan Hootsuite’in de kendi içinde url kısaltıcısı mevcut olup istediğiniz gibi raporlama imkanı sunan gerçekten başarılı bir araçtır.
3.Tweetiniz ile Neler Oluyor Sanal Alemde?
Monitter ile canlı olarak tweetiniz de yer alan anahtar kelime ile izini sürebilirsiniz. Bu sayede hem anlık verileri görmüş olursunuz hem kimlerin içeriklerinizle ilgilenenleri görmüş olursunuz. Siz takip etmeyen fakat içeriğinizi retweet eden kişilere ulaşarak kendinizi tanıtma fırsatı yakalayabilir veya size takip etmeleri sağlayabilirsiniz.
Örnek olması açısından bugün aramızdan ayrılan ülkemizin saygın sanatçılarından Neşet Ertaş anahtar kelimesini yazdığımda çıkan sonuçlar aşağıdaki gibidir;
Aşağıda belirttiğim üç aracı kullanarak Twitter’daki içerik paylaşımlarınızı raporlayıp tweetlerinizin markaya olan katkısını maksimize etmiş olursunuz.
1.Tweetim Ne Kadar Dolaştı:
Tweetinizin ne kadar dolaştığını merak ediyorsanız, cevabını Tweetreach sitesinde öğrenebilirsiniz. Standart rapor ile tweetinizin yarattığı etkiyi çok rahat görebilirsiniz. Seçtiğiniz anahtar kelime yapacağınız arama sonuçunda içeriğinizin kaç kişi tarafından tweet veya retweet edildiğini görebilirsiniz.
Ülkemizde sosyal medyayı gsm firmalarının en iyi kullandığını düşünerek Turkcell, Vodafone ve Avea’nın etkili olabileceğini düşündüğüm ve yakın zamanda paylaştıkları tweetlerden birini seçerek yarattığı etkiyi baktığımızda sonuçlar aşağıdaki gibi çıkmakta olup yorumu sizlere bırakıyorum.
Turkcell’in Takipci Sayısı: 265,677
Turkcell’in Twitter Sayfası: https://twitter.com/Turkcell
Vodafone’nun Takipci Sayısı: 36,657
Vodafone’nun Twitter Sayfası: https://twitter.com/VodafoneTR
Avea’nin Takipci Sayısı: 33,306
Avea’nin Twitter Sayfası: https://twitter.com/Avea
Rapor, içeriğinizden en fazla etkilenen ve paylaşan takipçilerinizi göstermesi açısından da son derece başarılı. Bu sayede markanıza sadık müşteri kazanımları da yapabilirsiniz.
2.Tweetinizde Yer Alan Linke Kaç Kişi Tıkladı?
Tweetlerinizde yer alacak linklerin uzunluğu veya kısalığı son derece önemli. Şöyle ki, tweetinizde kısa link kullandığınız taktirde aşağıdaki avantajları elde edebilirsiniz;
- Tıklanma sayısı
- Görsellik ve Karakter Uzunluğu
- Raporlama
Paylaştığınız içeriklerin tıklanma sayısına bakarak içeriğinizin ne kadar başarılı olduğunu anlayabilir, raporlara bakarakta hangi gün ve saatin içerik paylaşımı için uygun olduğunu görebilirsiniz. Uzun linkleri kısa linke çeviren araçlar mevcut. Bunlardan en popuları Bit.ly, Awe.sm ve Google Url Shortener. Ayrıca bunların dışında yakın zamana kadar kullandığım ve sosyal medya izleme aracı olan Hootsuite’in de kendi içinde url kısaltıcısı mevcut olup istediğiniz gibi raporlama imkanı sunan gerçekten başarılı bir araçtır.
3.Tweetiniz ile Neler Oluyor Sanal Alemde?
Monitter ile canlı olarak tweetiniz de yer alan anahtar kelime ile izini sürebilirsiniz. Bu sayede hem anlık verileri görmüş olursunuz hem kimlerin içeriklerinizle ilgilenenleri görmüş olursunuz. Siz takip etmeyen fakat içeriğinizi retweet eden kişilere ulaşarak kendinizi tanıtma fırsatı yakalayabilir veya size takip etmeleri sağlayabilirsiniz.
Örnek olması açısından bugün aramızdan ayrılan ülkemizin saygın sanatçılarından Neşet Ertaş anahtar kelimesini yazdığımda çıkan sonuçlar aşağıdaki gibidir;