Tweetleriniz Ne Kadar Etkili?



        Web sitesiniz ve sosyal ağlardaki varlığınız marka iletişiminiz ve farkındalığınız için son derece önemli bir yere sahip. Özellikle sosyal ağlardaki içerik paylaşımlarınızla sadık müşterilerinizi arttırabilir ve aynı zamanda  satışlarınıza olumlu katkı sağlayabilirsiniz. Fakat bu artışı sağlamak için öncelikle sosyal ağlarınızdaki paylaşımlarınızı gözlemleyerek  en efektif zamanı ve içeriği yakalamanız gerekmektedir.


Aşağıda belirttiğim üç aracı kullanarak Twitter’daki içerik paylaşımlarınızı raporlayıp tweetlerinizin markaya olan katkısını maksimize etmiş olursunuz.


1.Tweetim Ne Kadar Dolaştı:
Tweetinizin ne kadar dolaştığını merak ediyorsanız, cevabını Tweetreach sitesinde öğrenebilirsiniz. Standart rapor ile tweetinizin yarattığı etkiyi çok rahat görebilirsiniz. Seçtiğiniz anahtar kelime yapacağınız arama sonuçunda içeriğinizin kaç kişi tarafından tweet veya retweet edildiğini görebilirsiniz.

Ülkemizde sosyal medyayı gsm firmalarının en iyi kullandığını düşünerek Turkcell, Vodafone ve Avea’nın etkili olabileceğini düşündüğüm ve yakın zamanda paylaştıkları tweetlerden birini seçerek yarattığı etkiyi baktığımızda sonuçlar aşağıdaki gibi çıkmakta olup yorumu sizlere bırakıyorum. 

Turkcell’in Takipci Sayısı: 265,677 
Turkcell’in Twitter Sayfası: https://twitter.com/Turkcell  




Vodafone’nun Takipci Sayısı: 36,657 
Vodafone’nun Twitter Sayfası: https://twitter.com/VodafoneTR 




Avea’nin Takipci Sayısı: 33,306 
Avea’nin Twitter Sayfası: https://twitter.com/Avea


Rapor, içeriğinizden en fazla etkilenen ve paylaşan takipçilerinizi göstermesi açısından da son derece başarılı. Bu sayede markanıza sadık müşteri kazanımları da yapabilirsiniz.


2.Tweetinizde Yer Alan Linke Kaç Kişi Tıkladı?
Tweetlerinizde yer alacak linklerin uzunluğu veya kısalığı son derece önemli. Şöyle ki, tweetinizde kısa link kullandığınız taktirde aşağıdaki avantajları elde edebilirsiniz;

- Tıklanma sayısı
- Görsellik ve Karakter Uzunluğu
- Raporlama



Paylaştığınız içeriklerin tıklanma sayısına bakarak içeriğinizin ne kadar başarılı olduğunu anlayabilir, raporlara bakarakta hangi gün ve saatin içerik paylaşımı için uygun olduğunu görebilirsiniz. Uzun linkleri kısa linke çeviren araçlar mevcut. Bunlardan en popuları Bit.ly, Awe.sm ve Google Url Shortener. Ayrıca bunların dışında yakın zamana kadar kullandığım ve sosyal medya izleme aracı olan Hootsuite’in de kendi içinde url kısaltıcısı mevcut olup istediğiniz gibi raporlama imkanı sunan gerçekten başarılı bir araçtır.


3.Tweetiniz ile Neler Oluyor Sanal Alemde?



Monitter ile canlı olarak tweetiniz de yer alan anahtar kelime ile izini sürebilirsiniz. Bu sayede hem anlık verileri görmüş olursunuz hem kimlerin içeriklerinizle ilgilenenleri görmüş olursunuz. Siz takip etmeyen fakat içeriğinizi retweet eden kişilere ulaşarak kendinizi tanıtma fırsatı yakalayabilir veya size takip etmeleri sağlayabilirsiniz.

Örnek olması açısından bugün aramızdan ayrılan ülkemizin saygın sanatçılarından Neşet Ertaş anahtar kelimesini yazdığımda çıkan sonuçlar aşağıdaki gibidir;

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Ara

.