Kontrol Edilmemiş İçerik, İçerik Değildir!!

   

      İnternetin yayılmasıyla beraber bilgi birikimimiz her geçen gün hızla artmakta. Öğrendiğimiz bilgiler sayesinde olağanüstü işlere imza atarken pek çok işte ise başarısızlıkları tekrar etmekteyiz. Nedeni ise bilgi birikimimiz ve güncel iş yoğunluğumuzun kapasitemizde yaratmış olduğu baskı. Başarısızlıklarınızı ortadan kaldırmak için farklı yöntemlere başvurabilirsiniz ama en basit çözümü “Kontrol Listesi” yapmaktır.


          Paylaşacağınız içerikleri de kontrol listesi dahilinde gözden geçirmelisiniz. Eğer kullanmıyorsanız da iki dakikanızı ayırarak kontrol listenizi yapmanızda fayda var. Bu sayede hatalardan ders çıkarmak yerine başarılarınızdan ders çıkararak bir sonraki projenizde daha başarılı olabilirsiniz. “Kontrol Listesi” hazırlanırken nelere dikkat edileceğini bilmiyorsanız aşağıdaki maddelere göz atmanızı tavsiye ederim.


 1. Alt Hedeflerinizi Sıralayın:

Her bir içerik kendince alt hedefler kapsayabilir. Bunu tıpkı okuma parçalarındaki temel veya yan anlam olarak düşünebilirsiniz. Alt hedefleriniz ile daha fazla başarı yakalamanız içten bile değil. Misal; eğer ana hedefiniz hardal veya lacivert tonundaki gömleklerin satışını arttırmaksa, yan hedef olarak bu renklere uygun şortları da dahil edebilirsiniz.


2. Hedef Kitlenizle Belirli İçerikleri Paylaşın:

Hedef kitlenizle her içeriği paylaşmanıza gerek yok. Örneğin; ben D&R’dan kişisel gelişim kitapları alıyor ve okuyorum. D&R’dan gelen mailler de ise genelde edebiyat, bilim ve roman kitap türleri ile ilgili bilgiler yer alıyor ve bu da mailli okumadan direk silmeme sebep oluyor. Yani hedef kitlesi arasında ben de olmama rağmen beni içerik yönünden yakalayamıyor. Ya sizin içeriğiniz?



3. Doğru Anahtar Kelime Seçimi Yapın:

İçeriğinize anahtar kelime çalışması yapmayı unutmayın. Bu sayede Google aramalarında üst sıralarda çıkmanız daha kolay olacaktır. Anahtar kelime çalışması yaparken de insanların en fazla hangi kelimeler ile arama yaptığını göz önünde bulundurarak yapılması size avantaj sağlayacaktır.



4. İlgi Uyandıran Başlıklara İmza Atmaya Özen Gösterin:

İçeriğiniz ne kadar iyi olursa olsun insanların ilgisini çekmedikten ve okunmadıktan sonra hiç bir anlamı ifade etmiyor. Öbür taraftan sosyal medya da paylaşacağınız içeriklerin başlıkları da ne kadar dikkat çekici olursa etkileşim oranınız da aynı derecede artacaktır.


5. Yazım Hatalarını Düzeltmeyi Unutmayın:


İnternet dünyasında insanlara sesleneceğiniz dillin çok önemli olmasının yanı sıra doğru türkçe kullanımı da son derece mühimdir. Cümlelerin yazım ve imla kuralları çercevesinde yazıldığından emin olun. Yapacağınız bir hatanın bile insanlar tarafından yanlış anlaşılabileceğini ve alay konusu olunabileneceğini sakin unutmayın.


6. Call-to-Action Cümlelerinize Dikkat Edin: 


İnternette yapacağınız yönlendirmelerle, hedef kitlenizi istediğiniz yere çok rahat kanalize edebilirsiniz. Hedef kitlenize, açık ve net bir şekilde ne yapmaları gerektiğini söyleyin. Aksi taktirde, sosyal ağlar veya internet siteniz de yer alacak call-to-action ögeleri anlamlarını yitirecektir.

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Ara

.