1995 yılında internet sitesi sayısı 18.957 iken 2005 yılına gelindiğinde bu rakamın
92.615.362 ye ulaştığını tahmin edebilir miydiniz? 10 yıl içerisinde internetin akarsudan okyanusa dönüştüğünü ve
bu okyanus içerisinde aradığınıza ulaşmanın çok kolay olmasına karşın bir o
kadar zor olduğunu belirtmeye gerek yok sanırım. Arandığınızda sizi kolay bulabilmelerini istiyorsanız içerik pazarlamasının kurallarını yerine
getiriyor olmalısınız.
Özellikle Türkiye ekonomisinin hızlı bir şekilde büyümesiyle
beraber internette son dönem hızlı
bir ivme yakaladı. Yemek sepeti, Hepsi birarada ve Gittigidiyor gibi internet
siteleri uzun yıllar üretikleri içerikler sayesinde Google da aratıldığında en
üstte yer almaları ve belli bir kitleye ulaşabilmeleri sayesinde artık
çizgi üstü mecralarda da reklam
verebilecek güce eriştiler.
İçerik pazarlamasının önemini daha iyi anlayabilmek için
Turkstat’in 2010 yılına ait paylaştığı verilere göz atmakta fayda var. Rapora göre Türk halkı 2010 yılında interneti
en çok mail alma ve gönderme için
kullanmış.
2010 yılında Türk halkını en çok kıyafet ve spor ekipmanları
hakkında bilgi edinmek veya satın almak
için internette girmiş. Sıralamanın bir kısmı ise;
IAB (Interactive Advertising Bureau) Türkiye İnternet
Ölçümleme Araştırması verilerine göre Temmuz 2011 itibariyle 24 milyon
kullanıcıdan %86′sı her gün, %13′ü haftada birkaç kez, ve
geri kalanı ise yada sadece bir kaç kez internete giriyor.
Bu verilerin de gösterdiği üzere içerik pazarlamasının her geçen gün önem kazandığı aşikar. Önemli
olan sizin bunun neresinde olduğunuz ve ileriye dönük yapacaklarınız. Henüz içerik pazarlamasına dair bir şey
yapmadıysanız o zaman size 9 tane önerim olacak.
1. Hedeflerinizi belirleyin
2. Ulaşmak istediğiniz kitleyi anladığınızdan emin olun
3. Editör ile ilgili takvim oluşturun
4. Kitleyi ikna etmek için yaratıcı başlık yaratın
5. İçeriğinizi diğerlerinden farklı kılın
6. İçeriğinize SEO uygulayın
7. Video veya fotoğraf ile içeriğinizi destekleyin
8. Paylaşılabilir içerik ile katılımı arttırabileceğinizi
unutmayın
9. Hedeflerinizi ölçümleyin