İçerik Pazarlamasının Önemi





          1995 yılında internet sitesi sayısı 18.957  iken 2005 yılına gelindiğinde bu rakamın 92.615.362 ye ulaştığını tahmin edebilir miydiniz? 10 yıl içerisinde  internetin akarsudan okyanusa dönüştüğünü ve bu okyanus içerisinde aradığınıza ulaşmanın çok kolay olmasına karşın bir o kadar zor olduğunu belirtmeye gerek yok sanırım. Arandığınızda sizi kolay bulabilmelerini istiyorsanız içerik pazarlamasının kurallarını yerine getiriyor olmalısınız.

Özellikle Türkiye ekonomisinin hızlı bir şekilde büyümesiyle beraber  internette son dönem hızlı bir ivme yakaladı. Yemek sepeti, Hepsi birarada ve Gittigidiyor gibi internet siteleri uzun yıllar üretikleri içerikler sayesinde Google da aratıldığında en üstte yer almaları ve belli bir kitleye ulaşabilmeleri sayesinde artık  çizgi üstü mecralarda  da reklam verebilecek güce eriştiler.

İçerik pazarlamasının önemini daha iyi anlayabilmek için Turkstat’in 2010 yılına ait paylaştığı verilere göz atmakta fayda var.  Rapora göre Türk halkı 2010 yılında interneti en çok  mail alma ve gönderme için kullanmış.


2010 yılında Türk halkını en çok kıyafet ve spor ekipmanları hakkında bilgi edinmek  veya satın almak için internette girmiş. Sıralamanın bir kısmı ise;


IAB (Interactive Advertising Bureau) Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması verilerine göre Temmuz 2011 itibariyle 24 milyon kullanıcıdan %86sı her gün, %13ü haftada birkaç kez, ve geri kalanı ise yada sadece bir kaç kez internete giriyor.

Bu verilerin de gösterdiği üzere içerik pazarlamasının  her geçen gün önem kazandığı aşikar. Önemli olan sizin bunun neresinde olduğunuz ve ileriye dönük  yapacaklarınız.  Henüz içerik pazarlamasına dair bir şey yapmadıysanız o zaman size 9 tane önerim olacak.

1. Hedeflerinizi belirleyin
2. Ulaşmak istediğiniz kitleyi anladığınızdan emin olun
3. Editör ile ilgili takvim oluşturun
4. Kitleyi ikna etmek için yaratıcı  başlık yaratın
5. İçeriğinizi diğerlerinden farklı kılın
6. İçeriğinize SEO uygulayın
7. Video veya fotoğraf ile içeriğinizi destekleyin
8. Paylaşılabilir içerik ile katılımı arttırabileceğinizi unutmayın
9. Hedeflerinizi ölçümleyin


Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Ara

.