ScanLife: Qr Kod Trend Raporu (2012 Q1)



         Ülkemizde markalar  qr kod ve yapabilecekleri ile tanışarak hayatımıza sokmaya başladılar. Başarı elde edebileceklerini ihtimal vermiyorum çünkü insanlara yeteri kadar qr kod un faydalarını ve neden kullanmaları gerektiğini tam olarak anlatmıyorlar. Buna karşın yurtdışında farklı sektörler ve reklam/dijital ajanslar tarafından artan bir ivme ile qr kod kullanılmaya devam edilmekte. Bence doğrudan pazarlama için biçilmiş kaftan olan qr kod dünyasına gelin son sayısal veriler ile bakalım.

Qr kod üreten ve taramalarının raporlamasını sağlayan pek çok platform mevcut olmasına rağmen en bilinenlerin başında ScanLife gelmekte. ScanLife’in en son açıkladığı 2012 Q1 verilerine göre qr kod kullanımında dikkat çekici bir şekilde artış gözükmekte öyleki insanların qr kodda alışdıklarını göstermesi açısından çok önemli sayısal veriler mevcut. ScanLife’in açıkladığı verilere göre;

* 2012 Q1 in tekil qr kod taraması 2011 Q1 inden yaklaşık %200 kat artarak 5 milyona ulaştı.

* Hızlı Servis Restaurant ları, 2012 Q1 inde ScanLife platformunu kullanan sektörel sıralamaya hızlı bir giriş yaparak ikinci sıraya oturdu.




* Qr kodlu pazarlama kampanyalarında en çok tercih edilen ise; Video izlettirme, Uygulama indirtme, Ürün detayı gösterme

* 2012 Q1 deki toplam qr kod taraması 2011 Q1 e göre %157 artış gösterdi.

* Dünya’da en fazla qr kod taramasının yapıldığı ülke Amerika olurken Avrupa’da İspanya oldu.



Qr kod taramalarında yaş ve cinsiyet verilerine baktığımızda fazla değişme olmadığı gözükmekte.  İşin ilginç tarafı 25-35 yaş grubunun en fazla qr kod taraması yapan yaş aralığı olmasıdır. Tablo da göreceğiniz üzere 18-24 yaş aralığı ise üçüncü sırada gelmekte. Markalar yeteri kadar bu yaş grubuna ulaşamıyorlar veya bu yaş grubu qr kodu halen tam olarak benimsemedi.




Cinsiyette bakacak olursak halen en fazla qr kod tarama işlemini erkeklerin yaptığı gözükmekte. 2011 verileri ile kıyasladığımız da erkeklerin kullanma oranlarında %8 lik bir artış göze çarpmakta.

Çıkan sonuçlara bakacak olursak Japonya’nın dünyanın ilk 10’nu içinde yerinin almaması düşündürücü olmakla beraber 18-24 yaş aralığındaki insanları kullanım oranları da bir hayli şaşırtıcı. Sinema sektörünün, sektörel bazda bakıldığında yerini koruma iyi fakat olayın sadece video ile sınırlandırılması gerekir. Özetle qr kod kullanımı hızla artmakta ve erkekler tarafından daha fazla kullanılmakta. 

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Ara

.