Sosyal Medyanın gelişmesiyle beraber firmaların/markaların mesajlarını iletmek için sadece pahalı reklamcılığa göbekten bağlanma devri ortadan kalktı. Günümüzde firmalar/markalar sürdürülebilirlikten bahsetmekteler ve bunun için adımlar atmaktalar. Bundan bahsedebilmek için en başta hedef kitle gözetmeksizin internette yeni bir dünya düzeninin kurulduğunu ve bu dünyanın kurallarına göre oyuna dahil olmaları gerektiğini görebiliyor olmaları gerekmekte.
Dünyanın en büyük ikinci sosyal ağı Twitter, özellikle akıllı cep telefonların
yaygınlaşmasıyla paralel her geçen kullanıcı sayısı hızlı bir şekilde
artırmakta. Firmalar/Markalar için Twitter iletişim konusunda önemli bir sosyal
ağ haline gelecek gibi gözüküyor. Peki Twitter kullanımın da nelere dikkat
edilmeli.
1. Listelerin Oluşturulması
Firmalar/Markalar, Twitter da farklı amaçlar için insanları takip etmekteler. Kimisi daha fazla bilgi elde etmek için, kimisi müşteri hizmetlerini için, kimisi de doğrudan pazarlama yapmak için...
Hedefler doğrultusunda daha fazla insan takip ediliyor. Takip etmenin avantajı olduğu gibi dezavantajı da mevcut. Takip edilen insanların artmasıyla beraber önemli tweetlerin kaçma oranı da artacaktır. Kaçırılacak bir tweet belki de önemli bir fırsatın kaçmasına neden olacak. Fakat bunun için ne yapılabilinir diye soruyorsanız, çözüm listeleme.
Firmalar/Markalar, Twitter da farklı amaçlar için insanları takip etmekteler. Kimisi daha fazla bilgi elde etmek için, kimisi müşteri hizmetlerini için, kimisi de doğrudan pazarlama yapmak için...
Hedefler doğrultusunda daha fazla insan takip ediliyor. Takip etmenin avantajı olduğu gibi dezavantajı da mevcut. Takip edilen insanların artmasıyla beraber önemli tweetlerin kaçma oranı da artacaktır. Kaçırılacak bir tweet belki de önemli bir fırsatın kaçmasına neden olacak. Fakat bunun için ne yapılabilinir diye soruyorsanız, çözüm listeleme.
Örnek teşkil etmesi açısından aşağıdaki başlıklar şeklinde ayrı ayrı listeler oluşturulabilirsiniz;
• Firma çalışanları
• Arkadaşlar
• Sosyal Medya Guruları
• Sektörün önde gelen insanları
20 den 500 e kadar farklı liste oluşturabilmekle beraber oluşturulan listeler Sosyal Medya İzleme araçlarından da kolaylıkla takip edilebilinirsiniz.
2. Profil Fotoğrafının Önemi
Göndereceğiniz tweetlerin içeriği kadar profil fotoğrafınızın da önemli olduğunu unutmayın. Çünkü tweetlere göz atılırken dikkatın toplandığı yerler arasında profil fotoğrafı da gelmekte.
Göndereceğiniz tweetlerin içeriği kadar profil fotoğrafınızın da önemli olduğunu unutmayın. Çünkü tweetlere göz atılırken dikkatın toplandığı yerler arasında profil fotoğrafı da gelmekte.
Twitter profil fotoğrafı çok küçük ve kare olmasından dolayı
sıkıntı yaratmakta, fakat insanların ilgisini çekerek paylaşılan içerik ile
beraber akılda akılıcılığı sağlamakta.
Eğer profil fotoğrafınız logo veya fotoğraf ise;
• Kare alana tam olarak kaplamalı
• Okunabilir olmalı
• Canlı olmalı
Eğer profil fotoğrafınız logo veya fotoğraf ise;
• Kare alana tam olarak kaplamalı
• Okunabilir olmalı
• Canlı olmalı
3. Ana Profil Sayfası Vitrin dir
Twitter’in ikinci en büyük sosyal ağ konumuna gelmesiyle beraber ana profil sayfaları da vitrin görevi gördüğü için firmalar/markalar için önemlidir. Firmalar/Markalar bundan dolayı ana profil sayfalarına özel tasarımlar ile farklılıklarını bu alanda da göstermeye çalışırlar.
Twitter’in ikinci en büyük sosyal ağ konumuna gelmesiyle beraber ana profil sayfaları da vitrin görevi gördüğü için firmalar/markalar için önemlidir. Firmalar/Markalar bundan dolayı ana profil sayfalarına özel tasarımlar ile farklılıklarını bu alanda da göstermeye çalışırlar.
Özel tasarımların altında ajansların imzalarının bulunmasına
karşın internette bununla ilgili hazır templateler de mevcut.
Eğer ana sayfa profiliniz için özel tasarım yaptırmayı düşünüyorsanız, öncelikle eye
tracking ile sayfayı takip eden insanların profil sayfanız da nerelere daha çok ilgi
gösterdiği belirleyerek özel tasarımı daha verimli bir hale getirerek insanları daha kolay harekette geçirebilirsiniz.
4. Biyografinin Gözden Geçirilmesi
Twitter profilinizde firma veya marka hakkında bilgilere yer veriyor musunuz? Kimi markalar gereksiz derece de uzun kimileri de çok kısa yazılar ile profil bilgilerini dolduruyorlar. Eğer profilinizdeki yazılar aşağıdaki 3 maddeyi de içeriyorsa korkmanıza gerek yok :)
• Amacın belirtilmesi
• İnsanlara nasıl yardım edileceğinin söylenmesi
• Firma/Marka kişiliğinin biraz yansıtılması
Kendi takipçilerinizin bu sonuça uymadığını
düşünüyorsanız. O zaman takipçilerinizi gözlemlemek adına link paylaşımı
yaparak sizin için en uygun gün ve saati
bulabilirsiniz. Detaylı bir şekilde incelemekte fayda olduğunu hatırlatarak Google Analytics veya kısa linklerin inceleyerek içerik paylaşımınızı çıkan sonuçlara göre şekillendirebilirsiniz.
4. Biyografinin Gözden Geçirilmesi
Twitter profilinizde firma veya marka hakkında bilgilere yer veriyor musunuz? Kimi markalar gereksiz derece de uzun kimileri de çok kısa yazılar ile profil bilgilerini dolduruyorlar. Eğer profilinizdeki yazılar aşağıdaki 3 maddeyi de içeriyorsa korkmanıza gerek yok :)
• Amacın belirtilmesi
• İnsanlara nasıl yardım edileceğinin söylenmesi
• Firma/Marka kişiliğinin biraz yansıtılması
Biyografiyi yazarken kullanılan ses tonunun yazılara da yansıtılması genel bütünlük açısından önemli olduğunu unutmayın. Diğer
önemli bir başlık ise biyografinin sizin tarafınızdan beğenilmesi değil,
müşteri tarafından beğenilmelidir. Tabi bunu yaparken biraz da sabır eşiğinin artması gerekecek :)
İnsanların zihninde yer edecek biyografinin bulunmasına kadar 6 ay da bir değiştirilerek revize edebilirsiniz.
İnsanların zihninde yer edecek biyografinin bulunmasına kadar 6 ay da bir değiştirilerek revize edebilirsiniz.
5. İzlenilen Stratejinin Yeniden Değerlendirilmesi
140 milyondan fazla aktif üyesinin günde 340 milyondan fazla tweet gönderimi ile Twitter firmalar/markalar için kilit oyuncu konumundadır. Buddy Media’nın araştırmasının sonucuna göre firma/marka mesajlarının yayılmasında amplifikatör görevi görmekte. Bu yayılmayı sağlarken izleyebileceğiniz stratejilerden bazıları;
• Atılacak tweetlerin zaman seçimi
• Kısa link paylaşımı
• Kısa ve çarpıcı cümle yazımı
• Hashtag kullanımı
Gün seçimi özellikle etkileşimi artırmak bakımından önemlidir. Buddy Media’nın sonucuna göre Çarşamba ve Perşembe etkileşimin en az olduğu günler olmasına karşın Cumartesi ve Pazar da etkileşimin en yoğun olduğu günler olarak çıkmakta.
140 milyondan fazla aktif üyesinin günde 340 milyondan fazla tweet gönderimi ile Twitter firmalar/markalar için kilit oyuncu konumundadır. Buddy Media’nın araştırmasının sonucuna göre firma/marka mesajlarının yayılmasında amplifikatör görevi görmekte. Bu yayılmayı sağlarken izleyebileceğiniz stratejilerden bazıları;
• Atılacak tweetlerin zaman seçimi
• Kısa link paylaşımı
• Kısa ve çarpıcı cümle yazımı
• Hashtag kullanımı
Gün seçimi özellikle etkileşimi artırmak bakımından önemlidir. Buddy Media’nın sonucuna göre Çarşamba ve Perşembe etkileşimin en az olduğu günler olmasına karşın Cumartesi ve Pazar da etkileşimin en yoğun olduğu günler olarak çıkmakta.