Sosyal Medya Planlanması





Tüketicilerinizle sosyal medya üzerinden iletişime geçmeyi düşünüyorsanız, kesinlikle doğru yolda ilerliyorsunuz; çünkü sanal dünya kendi sanal toplumunu oluşturuyor. İnsanlar bilgisayarlar başında saatlerini harcadığını düşündüğümüz de markanızın sanal dünya üzerinde yerini alması artık bir zorunluluk. Asıl soru ise işe nereden başlanacağı. Lafı fazla uzatmadan önerilerimi ve görüşlerimi anlatmaya başlayayım.


Öncelikle markanızın farkındalık gücünü sosyal medya da doğru bir şekilde kullandığınız taktir de sürdürülebilirlik açısından da markanıza inanılmaz katkısı olacaktır. Sosyal medya da yer alarak neler yapabilirsiniz;


    - Potansiyel müşterilerinizin davranışlarını izleyebilirsiniz.
    - Fikir liderlerini tanıyabilirsiniz.
    - Yeni pazarlama stratejileri için fikir üretebilirsiniz.
    - Müşteriler ile diyalog başlatabilirsiniz.
    - Viral yaylımlarının startını verebilirsiniz.
    - Markanızın itibar ve imajını pekiştirebilirsiniz.

Yukarıda saydıklarımla ile hedefinizi belirleyerek markanız için doğru stratejinizi geliştirebilirsiniz. Bunu sonucu olarak da sosyal medyadan maksimum verim alırsınız.

Sosyal Medya üzerinden düzenleyeceğiniz aktivitenin, etkinliğin, veya kampanyanın -nasıl adlandırmak istiyorsanız söyle adlandırın ama ben aktivite diyeceğim- başarıya ulaşabilmesi için göz önünde bulundurmanız gerekenler;

    · Aktivitenin hedefi net ve açık olmalı
    · Aktivite için doğru sosyal medya kanalı seçilmeli

Aktiviteleri dört ana başlıkta inceleyebiliriz ki bunlar seçtiğiniz hedef kitleye   göre hangi sosyal mecra da kurgulanması gerektiğini gösterecek başlıklardır:

    - Marka Farkındalığı
    - Müşteri Hizmetleri
    - Satışları Arttırma
    - Müşteri İlişkileri

Alışveriş ve fırsat sitelerinin hayatımıza girmesiyle beraber ölmeye yüz tutan e-mail hesaplarımız yeniden canlandı. E-mail pazarlaması yapıyorsanız ki kesinlikle yapılmalı, müşterilerinizi daha iyi anlayabilmek için başarı kriterlerinizin arasında mail açıldı mı, okundu mu, tıklandı mı gibi farklı metriklerle olmalı. 

Kurgunuzun başarıya ulaşması için en az üç önemli sosyal metriği göz önünde bulundurmanız gerektiğini unutmayın:

- Farkındalık
- Erişme (Ne kadar geniş bir topluluğa ulaşabildiğinizin ölçülmesi)
- Faaliyet (Sizin veya şirketinizin internet kullanıcısına yönelik paylaşım ve yayın faaliyetleri)

Unutulmaması gereken diğer önemli bir husus ise markanızın olası veya hazırdaki hedef kitleniz -yeni tanışacak olan tüketiciler, muhtemel müşteriler veya müşteriler- için de aynı metrikleri baz alarak başarınızı ölçümlemeyin.

Yukarıdaki aşamaları geri de bıraktıktan sonra sıra diğer önemli bir başlığa geldi. Markanız için kendi sosyal medya takımızı oluşturmalısınız.

Şirket içinde bir takımın bulunması bu işin önemli kilit anahtarlarından biridir. Bir aktivitenin stratejisinin tanımlanmasından, koordinasyonunun sağlanmasına ve  taktiğin belirlenmesine varıncaya kadar  önemli bir yer teşkil etmekte olduğunu tekrardan hatırlatmakta fayda var.

Aktivitenizde kullanacağınız ses tonunuz çok önemli olduğunu sakın unutmayın. Ses tonunuzu iki farklı şekilde kurabilirsiniz:

-  Markanızın veya Şirketinizin ses tonuyla iletişim kurabilirsiniz. Bu sayede takım çalışmasını kolaylaştırmakla beraber SCRM için iyi bir süreç izlemiş olursunuz.

-  Çalışanlarınız ile bunu sağlayabilirsiniz.

Sıra, sosyal medyanın belki de en zor gibi gözüken yanına geldi. Şuanda şirketiniz hakkında olumlu veya olumsuz neler söyleniyor. Görüşlerin hangi kanal üzerinden gelmekte olduğu gibi soruları çoğaltmak mümkün ancak bir aktivite öncesinde şirketiniz hakkında dinleme yapılması  o aktivitenin başarısında en önemli yeri tutmaktadır. Şirketinizle ilgili internet dünyasında dinleme yapmak için bir çok bedava toolar mevcuttur.

Planlama yaparken fikir vermesi ve örnek teşkil etmesi bakımından aşağıda örnek tabloyu bulabilirsiniz.



Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Ara

.