Qr Kod Örnekleri
Comscore, Haziran
2011’deki QR kod kullanıma ilişkin verilerini Ağustos 2011’de açıklamıştı. Buna
göre Amerika’da 14 milyon mobil kullanıcısı içerisinden sadece %6,2 lik kısım
QR kodu sadece kullanmış olup cinsiyet dağılımı ise %60,5 erkek ve %39,5 kadın.
QR kodu en fazla kullanan yaş aralığına göz attığımız da
gençlerin aksine ilk sırada %36,8 ile 25-34 yaş aralığı gelmekte onu %19,6 35-44 yaş aralığı izlemekte üçüncü
sırada %16,6 ile 18-24 yaş grubu gelmekte.
BrandSpark International’ın Şubat 2012’de açıkladığı veriler
de ise %66 ile 18-34 yaş aralığı birinci
sırada, %48 ile 35-49 ve %43 ile 50 yaş ve üzeri gelmekte.
Comscore’un datası üzerinden Amerika ve Avrupa’yı
karşılaştırdığımız iki kıtanın birbirinden farklı olduğunu net bir şekilde
beliriyor.
Kullanım Alanlarına Göre
QR kodun Avrupa ve Amerika’da kullanım alanı en fazla “ev”
olarak gözükmekte. Buda dergi ve gazeteler için büyük bir reklam kapısı. Ev
olgunsu incelenerek iyi analiz edildiği taktir de katılımı maksimum düzeyde bir
kampanyaya imza atmak içten bile sayılmaz.
Avrupa ve Amerika’da restorantlar sonuncu sırada gelmekte.
Halen tam olarak bu alan benimsenmese de büyük bir pazarın olduğu aşikar.
Akıllı mobil telefonların kullanımının yaygınlaşması ve iyice hayatımıza
entegre olması ile beraber şuanda tahmin edemeyeceğimiz sektörleri etkileyeceği
kesin.
Yazan: Murat SALMAN