Sayısal Verilere göre Qr Kod Kullanımı


Qr Kod Örnekleri


Comscore,  Haziran 2011’deki QR kod kullanıma ilişkin verilerini Ağustos 2011’de açıklamıştı. Buna göre Amerika’da 14 milyon mobil kullanıcısı içerisinden sadece %6,2 lik kısım QR kodu sadece kullanmış olup cinsiyet dağılımı ise %60,5 erkek ve  %39,5 kadın.

QR kodu en fazla kullanan yaş aralığına göz attığımız da gençlerin aksine ilk sırada %36,8 ile 25-34 yaş aralığı gelmekte onu  %19,6 35-44 yaş aralığı izlemekte üçüncü sırada %16,6 ile 18-24 yaş grubu gelmekte.




BrandSpark International’ın Şubat 2012’de açıkladığı veriler de ise %66  ile 18-34 yaş aralığı birinci sırada, %48 ile 35-49 ve %43 ile 50 yaş ve üzeri gelmekte.

Comscore’un datası üzerinden Amerika ve Avrupa’yı karşılaştırdığımız iki kıtanın birbirinden farklı olduğunu net bir şekilde beliriyor.


Kullanım Alanlarına Göre

QR kodun Avrupa ve Amerika’da kullanım alanı en fazla “ev” olarak gözükmekte. Buda dergi ve gazeteler için büyük bir reklam kapısı. Ev olgunsu incelenerek iyi analiz edildiği taktir de katılımı maksimum düzeyde bir kampanyaya imza atmak içten bile sayılmaz.

Avrupa ve Amerika’da restorantlar sonuncu sırada gelmekte. Halen tam olarak bu alan benimsenmese de büyük bir pazarın olduğu aşikar. Akıllı mobil telefonların kullanımının yaygınlaşması ve iyice hayatımıza entegre olması ile beraber şuanda tahmin edemeyeceğimiz sektörleri etkileyeceği kesin.

Yazan: Murat SALMAN

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Ara

.