Yeni Dünyanın Pazarlama Teknikleri




            İnternette Pazarlama faaliyetinde bulunmanın öneminin farkında mısınız?

   Teknolojinin ilerlemesi ve internetin yaygınlaşmasıyla firmalar ürünlerini veya hizmetlerini hem online hem de offline mecralarda tüketicileriyle buluşturuyorlar. Bunu yaparken de, stratejik ve bütçesel olarak kendilerine en iyi dönüşü olan pazarlama tekniklerinden yararlanıyorlar. Peki internet dünyasındaki pazarlama tekniklerinin hangileri olduğunu biliyor musunuz?

      Pek çok rapor gösteriyor ki; perakende dünyasının internet üzerinden yaptığı satışlar her geçen gün artmakta. Örnek olarak 2008’ın ilk döneminde GAP’in mağaza satışlarında %10’un üzerinde bir düşüş yaşanırken, internetten yaptığı satışlarda %21 oranında artış gözlenmiştir.

   En önemli araştırma şirketlerinin başında gelen Forrester’in yayınlamış olduğu raporda ise, Avrupa’nın e-ticaret sektörünün 2009 yılındaki durumunu net bir şekilde göstermektedir.


     İnternet dünyasında ticarete değindikten sonra artık internet pazarlamasına geçebiliriz. Pazarlama denince akla genel olarak “tanıtım, dağıtım, satış ve servisler” gelmekte olup, aynıları internet dünyasında da yapılabilmektedir. İnternet dünyasında pazarlamayı maksimum seviyeye çıkarmak için doğru ürünü veya hizmeti, doğru kişiye ulaştırmak gerekir. Bazıları bunun için sadece internet sayfası yapmanın yeterli olduğunu düşünürken, kimisi çoktan yol kat etmiş oluyor. Eğer internet dünyasında bir şeyler yapmayı planlıyorsanız, pazarlama tekniklerine hakim olmadan veya destek almadan harekete geçmeyin. Şimdi gelin internet dünyasındaki pazarlama tekniklerine göz atalım. Sosyal Medya Pazarlamasına ise ayrıca değineceğim.


1. Satış Ortaklığı (Affiliate Marketing) 

Affiliate Marketing; bir ürünün, reklam verenin anlaştığı kişiler tarafından pazarlanmasıdır ve türkçeye Satış Ortaklığı olarak çevirilir. Bir örnekle açıklamak gerekirse; yeni bir X ürünü çıkardınız ve bu ürünü internet dünyasında sıfıra yakın bir risk ile pazarlamak istiyorsunuz. Bunun içinde ürünü pazarlayacak kişiler ile satış başına ödeme yöntemi ile anlaşıyorsunuz. (Farklı ödeme yöntemleri de mevcuttur.) Bu kişiler de farklı pazarlama tekniklerini kullanarak ürünü doğru online müşteriye satmaya çalışırlar.


2. Banner’lar ve Zenginleştirilmiş Reklamlar (Display Advertising)



Popüler olan web sitelerinde  banner veya reklam çalışmalarına verilen addır. Bu sayede diğer sitelerden direk sayfamıza ziyaretçi trafiği yaratmış oluruz.


3. E-Mail Pazarlama (E-mail Marketing)

İnternetteki en etkili pazarlama yöntemilerinden biri olan e-mail marketing, direk müşteriyle ilişkiye geçilmesinden dolayı firmaların en gözde pazarlama aracıdır. Maliyet yönünden ucuz bir yöntem olmakla birlikte, müşteriden izin alınmalıdır.


4. İnteraktif Pazarlama (Interactive Advertising)
İnternet ortamında hedef kitleye interaktif deneyim yaşatarak ürünün pazarlanması olarak tanımlayabiliriz. En etkili interaktif pazarlama şekli ise; gamification’dır. Güney Afrika’da Volkswagen Avı bunun güzel örneklerinden biridir.


5. Arama Motoru Pazarlama (Search Engine Marketing) 




Arama Motoru Pazarlama (İngilizce: Search engine marketing - SEM), internet sitelerinin, arama motoru sonuç sayfalarındaki (SERPs) görülebilirliklerini arttırarak tanıtım yapan internet pazarlama yöntemleridir. Arama Motoru Pazarlama profesyonellerine göre, SEM yöntemleri şunlardan oluşur: Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Ücretli Yerleşim (paid placement) ve Ücretli Katılım (paid inclusion).


6. Viral Pazarlama
Viral pazarlama, firmaların yarattığı içeriklerin bir vızıltı veya söylenti yaratarak internet dünyasında yayılarak pek çok kişiye ulaşmasıdır. Bir içeriğin viral olabilmesi için, kısa sürede pek çok insana ulaşması gerekir. En iyi viraller ise, ana haber bültenlerine çıkar. Heineken’nın Milan ve Real Madrid maçı üstünden yaptığı viral pazarlama çalışması, buna çok güzel bir örnektir.


Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Ara

.