Rakamların Markalara Anlatmak İstedikleri





                           Rakamlar Markalara Ne Anlatmak İstiyor?

Facebook, Youtube, Twitter, Digg, Pinterest ve diğer sosyal ağlar markanızın önemli iletişim araçlarından neden mi? Çünkü müşterilerinizle veya potansiyel müşterilerinizle doğrudan iletişim kurmak için muazzam bir fırsat sunuyor. Bardağa nereden bakacağınız önemli ama bu bizlere ve sizlere sunulan bir şans. Tv’deki reklam gürültüsü, telefon tacizi veya gazete de göze sokulan reklamlar bunların hepsi hedef kitleye yönelik yapılmakta. Fakat sosyal ağlarla beraber harika içerikler üretirseniz, hedef kitleniz veya müşterileriniz size gelecektir. Sosyal ağlar artık ülkeler bazında ve yeni şekillenen ülkelerdeki fırsatları neden markanızın lehine çevirmeyesiniz. 


Büyük resmi daha iyi görebilmek için Pew’in 26 bin katılımcı ile gerçekleştirdiği araştırmanın sonucunu markanız için gelin beraber analiz edelim.

Sosyal kullanım oranlarını yerine internette giremeyenlerin (No İnternet) dilimine bakmaktığımız da karşımıza %56 ile Türkiye’nin 7. sırada yerini aldığını görüyoruz ki markanızın sosyal ağlardan %56’ye ulaşamadığı anlamına gelmekte ve bunun için de farklı kanallardan reklam harcamaları yaparak sizin müşterinize gitmeniz anlamına geliyor.




Pazarlama mükemmel içerik sunmaktır. Ama bunu yaparken de insanların istek ve taleplerini göz önünde bulundurmanız gerekmektedir. Araştırmaya katılan insanlar en çok müzik ve film hakkında içerikler paylaşmıyorlar, onu tüketiyorlar. Neden müzik içeriği tüketiyorum çünkü yeni müzik türlerini öğrenmek hoşuma gidiyor. Neden film içeriği tüketiyorum çünkü farklı film izlemekten ve sohbet etmek hoşuma gidiyor. Markanızın sosyal ağlarda ürettiği içerik Neden sorusuna cevap verebiliyor mu?


Son dönemde “sürdürülebilir”  olmak markalar ve şirketler arasında popüler konular arasında yer almakta. 18 ile 29 yaş arası en çok sosyal ağları tüketen yaş aralığı peki ya bu yaş 12, 13 veya 17 yaşındakiler? Markanızın hedef kitlesini belirlerken internet kültürü ile yetişen gençlere ne kadar ulaşabiliyorsunuz?


Markanızın takibi masa üstü ve diz üstü bilgisayar dışında akıllı cep telefonlardan da yapılmakta. Markanız için anlamı ise her an her yer de ulaşabilinen hedef kitlenizin olduğudur. Elinizdeki CRM ve Satış raporlarını birleştirip doğru aksiyonu almak size kalıyor. 






Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

One Response to Rakamların Markalara Anlatmak İstedikleri

  1. bence tespitler süper sosyal ağlar markanızı tanıtmak çok güzel özetlemişler

    YanıtlaSil

Ara

.