Rakamlar Markalara Ne Anlatmak İstiyor?
Facebook, Youtube, Twitter, Digg, Pinterest ve diğer sosyal ağlar markanızın önemli iletişim araçlarından neden mi? Çünkü müşterilerinizle veya potansiyel müşterilerinizle doğrudan iletişim kurmak için muazzam bir fırsat sunuyor. Bardağa nereden bakacağınız önemli ama bu bizlere ve sizlere sunulan bir şans. Tv’deki reklam gürültüsü, telefon tacizi veya gazete de göze sokulan reklamlar bunların hepsi hedef kitleye yönelik yapılmakta. Fakat sosyal ağlarla beraber harika içerikler üretirseniz, hedef kitleniz veya müşterileriniz size gelecektir. Sosyal ağlar artık ülkeler bazında ve yeni şekillenen ülkelerdeki fırsatları neden markanızın lehine çevirmeyesiniz.
Facebook, Youtube, Twitter, Digg, Pinterest ve diğer sosyal ağlar markanızın önemli iletişim araçlarından neden mi? Çünkü müşterilerinizle veya potansiyel müşterilerinizle doğrudan iletişim kurmak için muazzam bir fırsat sunuyor. Bardağa nereden bakacağınız önemli ama bu bizlere ve sizlere sunulan bir şans. Tv’deki reklam gürültüsü, telefon tacizi veya gazete de göze sokulan reklamlar bunların hepsi hedef kitleye yönelik yapılmakta. Fakat sosyal ağlarla beraber harika içerikler üretirseniz, hedef kitleniz veya müşterileriniz size gelecektir. Sosyal ağlar artık ülkeler bazında ve yeni şekillenen ülkelerdeki fırsatları neden markanızın lehine çevirmeyesiniz.
Büyük resmi daha iyi görebilmek için Pew’in 26 bin katılımcı
ile gerçekleştirdiği araştırmanın sonucunu markanız için gelin beraber analiz
edelim.
Sosyal kullanım oranlarını yerine internette giremeyenlerin
(No İnternet) dilimine bakmaktığımız da karşımıza %56 ile Türkiye’nin 7. sırada
yerini aldığını görüyoruz ki markanızın sosyal ağlardan %56’ye ulaşamadığı
anlamına gelmekte ve bunun için de farklı kanallardan reklam harcamaları
yaparak sizin müşterinize gitmeniz anlamına geliyor.
Pazarlama mükemmel içerik sunmaktır. Ama bunu yaparken de
insanların istek ve taleplerini göz önünde bulundurmanız gerekmektedir.
Araştırmaya katılan insanlar en çok müzik ve film hakkında içerikler
paylaşmıyorlar, onu tüketiyorlar. Neden müzik içeriği tüketiyorum çünkü yeni
müzik türlerini öğrenmek hoşuma gidiyor. Neden film içeriği tüketiyorum çünkü
farklı film izlemekten ve sohbet etmek hoşuma gidiyor. Markanızın sosyal
ağlarda ürettiği içerik Neden sorusuna cevap verebiliyor mu?
Son dönemde “sürdürülebilir”
olmak markalar ve şirketler arasında popüler konular arasında yer almakta.
18 ile 29 yaş arası en çok sosyal ağları tüketen yaş aralığı peki ya bu yaş 12,
13 veya 17 yaşındakiler? Markanızın hedef kitlesini belirlerken internet
kültürü ile yetişen gençlere ne kadar ulaşabiliyorsunuz?
Markanızın takibi masa üstü ve diz üstü bilgisayar dışında
akıllı cep telefonlardan da yapılmakta. Markanız için anlamı ise her an her yer
de ulaşabilinen hedef kitlenizin olduğudur. Elinizdeki CRM ve Satış raporlarını
birleştirip doğru aksiyonu almak size kalıyor.
bence tespitler süper sosyal ağlar markanızı tanıtmak çok güzel özetlemişler
YanıtlaSil