Tutundurma Faaliyetlerinizi İçerik Pazarlama ile Yapın

   Dijital Dünyada Tutundurma Faaliyetlerini İçerik Pazarlama ile Yapanlar Kazanıyor!


   Tutundurma tüketicilerin satın alma kararlarında onları bilgilendirme, etkileme ve ikna etme fonksiyonu ise dijital ortam da bunu sağlayan içeriktir.


    Pazarlamanın 4S’lerinden biri olan tutundurma öğesinin, her firmanın üstünde önemle durduğu bir konu olduğunu bilmeyen yoktur sanırım. Kişisel satış faaliyetlerinin vermiş olduğu esnekliğe rağmen, hem maliyet hem daha fazla kitleye ulaşmak için farklı yöntemlere başvurulmakta. Teknolojininde gelişmesiyle birlikte bu yöntemlere dijital pazarlama da eklendi. Ülkemizde en fazla tercih edilen tekniklerin başında hem maliyet hem de ulaştığı kişi sayısı bakımından arama motoru reklamcılığı ve sosyal medya pazarlaması gelmekte. Dijital pazarlama tekniklerinin ortak özelliği de hepsinin fotoğraf, metin, ses vb içerikten oluşuyor olmasıdır. Fotoğrafı daha net bir şekilde gösterebilmek için Domo.com’un 2012 yılında yayınlamış olduğu infografikten bazı verileri sizlerle paylaşmak istiyorum:

  • Facebook kullanıcıları tarafından 684,478 içerik paylaşılıyor. 
  • Google’da 2.000.000 üzerinde arama yapılıyor. 
  • E-posta kullanıcıları tarafından 204.166.667 tane mesaj gönderiliyor. 
  • Instagram’da 3.600 yeni fotoğraf paylaşılıyor. 
  • Wordpress tabanlı sitelerde 347 yeni blog içeriği giriliyor.
 
    Yukarıda belirttiğim veriler internette sadece BİR DAKİKA da girilen içeriklerin sayısı! Böyle bir ortamda hem insanların hem firmaların işi oldukça zor. İnsanların arama motoru kullanma eğilimlerinin bile değiştiğini göz önünde bulundurduğumuzda –ki insanlar artık arama motorlarına soru sorarak arama yapar konuma geldiler- bile içeriğin gerçekten ne kadar önemi olduğu görülmekte. Buna paralel olarak firmaların tutundurma çabaları da farklı bir boyut kazanıyor. Şöyle ki, doğru kişiye doğru içeriği ulaştıramadıktan sonra yapılan her türlü pazarlama faaliyeti bir anlamda yitip gidiyor. Bundan dolayı dijital ortamda yapılan tutundurma çalışmalarında içerik pazarlaması son derece önemlidir. Hatırlatmakta fayda var, semantik web ile hayatımızda çok şey değişecek. Öyle bile olsa gene işin içinde içeriğin olduğunu göreceğiz. Peki firmaların durumu nedir? Türkiye’de gerçek anlamda içerik pazarlaması ile tutundurma yapan firma sayısı 10’u geçmez. Şimdi de Türkiye’yi bir kenara bırakıp Türkiye dışındaki gelişmelere bir göz atalım.




  Ad Age, 2012 sonunda yaklaşık 600 pazarlamacının katıldığı bir çalışma gerçekleştirdi. Bu çalışma, içerik pazarlamasının, toplam pazarlama bütçesinin %12 sini elinde tuttuğunu gösteriyor. Ayrıca katılanların yarısından fazlası 2013 yılı içinde daha fazla harcayacaklarını dile getirmişler. Peki bu parcamalar nereye yapılıyor?

  • %80’ni hali hazırdaki sosyal ağlara,
  • %52’si blog veya dijital yazılara, 
  • %49’u videolara, 
  • %43’u canlı organizasyonlara, 
  • %41’i özel mikrositelere,

Vakit Kaybetmeden Harekete Geçin

   Pazarlama bütçesinden ayrılan %12’lik bir dilim şu an için gerçekten iyi bir rakam. İnternet ile her an iç içe yaşayacağımız bir geleceğe doğru yol alırken içerik pazarlamasının önemi de her geçen gün artacaktır. Bunu görüp harekete geçtiyseniz, geleceğinizi şimdiden garanti altına alıyorsunuz demektir.


Önerilerim:


İçerik Pazarlamasının Önemi
Adım Adım İçerik Pazarlama Stratejisi


Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Ara

.