Dört Adımda İçerik Stratejisi



İçerik stratejisinin firmaniza ne gibi faydalarinin olacağını "İçerik Stratejisi Hakkinda Fikriniz Var Mi?" başlikli yazimda değinmiştim. Bu yazimda ise içerik stratejisinin ana hatlarını şekillendirerek nasil bir yol izlemeniz gerektiğine değineceğim. Bu sayede zihninizdeki fotografi daha net bir hale getireceğime inaniyorum. Daha fazla lafi uzatmadan dört adimda içerik stratejinizi nasil oluşturacağınıza bakalım.

İçerik Denetimini Yapmadan Sakin Başlamayın

İçerik stratejisine nereden başlarim diyorsaniz; ilk yapmaniz gereken öncelikle elinizdekilerin fotoğrafını net çekmeniz. Bunu bir tür SWOT analizindeki güçlü yönlerin çıkarılmasına benzetebilirsiniz. İçerik denetiminin en önemli diğer başlığı ise, içerik envanteridir ki; bu içeriğinizin röntgeni gibidir. Hangi içerik nerede, ne zaman kullanilmis, en son ne zaman güncellenmiş gibi sorulara cevap verir. Bu konunun derinlemesine ele alinmasi gerektiğinden "şimdilik bu kadar" diyerek diğer bir önemli başlığa geçiyorum.

İçerik Analizini Mutlaka Yapin 

Kırmızı ayakkabi için pr çalışması yaparken, Facebook sayfanizda yeşil ayakkabi hakkinda bilgiler veriyorsaniz, hedeflediklerinize ulaşamayabilirsiniz. Her kanaldan ayni ses tonuyla iletişim kuruyor olmaniz son derece önemli ve bunun için de öncelikle iletişim ekosisteminizi çıkarmaniz gerekmektedir. Hedef kitlenizin ne istediğinden emin olun ve eksiklerinizi çıkarın.

Artık Aksiyon Zamanı 

Güçlü ve zayif yönler çıktığına göre artık aksiyon planına geçebiliriz. Öncelikle gereksiz içeriklerinizden kurtulun. Henüz içerik takvimi oluşturmadiysaniz hemen haftalık ve aylık içerik takvimi oluşturmaya başlayın. Başarı kriterlerinizi belirlemeyi sakın unutmayın.

Gelsin Başarı 

Başarısızlıklardan ders çıkararak başarıya ulaşabilme düşüncesi artık yerini başarıdan ders çıkararak daha büyük başarilara imza atmaya bıraktı. Hedeflerinize ulaşmak için yeni taktikler denemeye devam edin.

Dört Adımda İçerik Stratejisi özetleyecek olursak:



Murat Salman

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Ara

.