B2B İçerik Pazarlamasının Durumu


        İçerik pazarlaması internetin en önemli lokomotiflerinden biri haline gelmekte. Ülkemizdeki durum ise, biraz farklı. Konunun ne kadar önemli olduğu anlaşılmaya çalışılmakla beraber vizyon sahibi markalar ise çoktan kendi web ve mobil içerik stratejilerini oluşturma yolunda ilerliyorlar. 

Coca-Cola’nın yanı sıra ülkemizde bunu en iyi yapacak olan markaların başında THY gelmekte. İçerik pazarlaması ile markalar potansiyel müşterileri görmek ve onlarla iletişime geçmek istiyorlar. Bunu isterken de hali hazırdaki materyallerden faydalanıyorlar. İçerik pazarlamasında en çok başvurulan taktiklerden bazıları: 

 - yüzde 87 ile Sosyal Medya 
 - yüzde 78 ile E-bülten 
 - yüzde 70 ile Videolar 

İçerik pazarlamasının başarısını net olarak görebilmek için başarı kriterlerinden bazıları ise, 

 - İnternet sitesinin trafiği 
 - Potansiyel müşterinin kalitesi
 - Sitede geçirilen zaman 

     B2B’ciler için en uygun sosyal ağ olarak Linkedin bir adım öne çıkmakta. Fakat göz ardı edilmemesi gereken bir başka sosyal ağ var ki; o da Google+. Türkiye’deki bazı büyük firmalarda son dönemde Google+ da kampanya düzenleyerek takipci sayısını artırmaya çalışıyor. 

Çok geç kalmadan rüzgarı arkanıza alın!

     İnterneti var eden içerik ise, başarının anahtarı içerik stratejisinden ve pazarlamasından geçiyor. Bunu en iyi şekilde kullanan markalar, ilerleyen yıllarda başarılarını katlamaya devam edecek. Çok geç kalmadan rüzgarı arkanıza alın!




Çeviri: Murat Salman

Posted in , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Ara

.