Sosyal Medya Kontrol Listesi ile Başarınızı Katlayın
Kontrol listesi, gözden kaçabilecek hataları minimize etmek için en güzel çözümlerden biridir ve son dönemin en popüler işlerinden olan sosyal medya içinde geçerlidir. Google trends verilerine göre sosyal medya 2013 yılında zirve yapmış durumda. Özellikle aranan kelimeler ise “sosyal medya uzmanı” ve “sosyal medya hizmetleri”. Hal böyle olunca hem sosyal medya uzmanı arayan hem de sosyal medya uzmanı olmak isteyenler için önemli başlıkları birleştirerek bir kontrol listesi oluşturdum.Kontrol Listesi İçerik Pazarlama ve Seo'yu da Kapsamalı
Sosyal medya kontrol listesinde biraz içerik pazarlamasına ve ucundan seo’ya değineceğim ama en ideali sizin kendi kontrol listenizi kendiniz oluşturmanızdır. Ayrıca ne kadar fazla kontrol listesi bulup göz atarsanız, sizin açınızdan o kadar iyi olacaktır. Başlıkların altını doldurmamamın sebebine gelince, başlıklar o kadar detayı içinde barındırıyor ki, yazmaya başlayınca sonu gelmiyor. Ama genede önemli gördüğüm başlıkları biraz genişletmeye çalıştım.DİNLEME
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhi0QFH2cC5R9QHH300PZJt591yB1QOyBlwn_o1uda8opQWVbfR8wEu_PB6ooGP1Qb_7QXXCao8j-LDWq09bzqS4-z3n6K3vRFuhodvbhFQ8YpITjryRLsKZ20YAZOIz0shLtJMfKWU5nM/s1600/Sosyal-Medya-Kontrol-Listesi-80x77-px.jpg)
Dışarıda olanlara kulak verin!
- Markanızın internetteki algısını anlamak için insanların söylediklerine kulak verin.
- Rakiplerinizin internetteki hareketlerini takip edin.
- Müşterileriniz internetten hangi kelimeleri kullanarak sizi buluyor.
HEDEFLER
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhi0QFH2cC5R9QHH300PZJt591yB1QOyBlwn_o1uda8opQWVbfR8wEu_PB6ooGP1Qb_7QXXCao8j-LDWq09bzqS4-z3n6K3vRFuhodvbhFQ8YpITjryRLsKZ20YAZOIz0shLtJMfKWU5nM/s1600/Sosyal-Medya-Kontrol-Listesi-80x77-px.jpg)
Hedeflerinizi açık ve net bir şekilde belirleyin!
- Müşteri etkileşimi – Hedef kitle analizi mevcut mu?-
- Doğru müşteriyi ulaşma
- Müşteri hizmetleri
Göz önünde bulundurulması gerekenler:
- Benchmark – buna uygun hedeflerin seçimi.-
- KPI’lar – trafik, etkileşim, beğeni sayısı, takipçi-
- Raporlama –hedefler doğrultusunda hazırlanmış raporlar ve yorumu-
KİTLE
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhi0QFH2cC5R9QHH300PZJt591yB1QOyBlwn_o1uda8opQWVbfR8wEu_PB6ooGP1Qb_7QXXCao8j-LDWq09bzqS4-z3n6K3vRFuhodvbhFQ8YpITjryRLsKZ20YAZOIz0shLtJMfKWU5nM/s1600/Sosyal-Medya-Kontrol-Listesi-80x77-px.jpg)
Ulaşmak istenilen insanları anlamak!
- İhtiyaçları neler?
- Hangi sosyal ağları tercih ediyor?
- Sosyal davranışları nasıl? –beğeni, paylaşım, yorum veya linke tıklama-
STRATEJİ
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhi0QFH2cC5R9QHH300PZJt591yB1QOyBlwn_o1uda8opQWVbfR8wEu_PB6ooGP1Qb_7QXXCao8j-LDWq09bzqS4-z3n6K3vRFuhodvbhFQ8YpITjryRLsKZ20YAZOIz0shLtJMfKWU5nM/s1600/Sosyal-Medya-Kontrol-Listesi-80x77-px.jpg)
Hedeflere ulaşmak için stratejik dökümantasyonunuz hazır mı?
- İçerik – Kime ulaşılmaya çalışılınıyor?
- Hedef kitle zamanlarını nerede geçiriyor?
- Hali hazırda ne tür içerikler mevcut?
- Etkileşim – Kampanya veya yarışmalar mı yapılacak?-
- İletişim – Ses tonu her mecrada aynı mı yoksa farklı mı olacak?-